ALANYA’NIN her yıl sezon öncesi en önemli belirleyici unsurlardan biri olarak gösterilen ITB Berlin Fuarı, bu yıl ilk defa sanal ortamda gerçekleşti. 9-12 Mart tarihleri arasındaki fuar, koronavirüs salgını nedeniyle tarihinde ilk defa geçen yıl ertelenirken, bu yıl da online gerçekleşti. Moskova'daki fuarla birlikte en büyük öneme sahip ITB Berlin fuarına online katılan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) ve Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, fuarla ilgili izlenimlerini anlattı.
ITB NOW 2021’in
pandemi sebebiyle son on yılın en kötü zamanlarını geçiren turizmcilerin,
buluşma ve sıkıntılarını dile getirme platformu oldu. Önceki yıllarda sıcak
satışların ortamı iken; belirsizlikler sebebiyle daha çok fikir alışverişlerinin
yapıldığı bir platform niteliğindeydi. Zorluklar bizleri yeni mecralara, farklı
olasılıklara götürür. Sağlık turizmini
öne çıkarıp, ITB’de Alanya’yı sağlık turizmimizle parlatmak istedik. 2021
umarız hem sağlık hem de tatil turizmi
açısından verimli bir yıl olur.
‘SAĞLIK TURİZMİNE
İLGİ ARTTI’
Yıllardır turizminin
kalbinin attığı ITB Berlin, bildiğiniz üzere COVID-19 Pandemisi nedeniyle geçen
yıl ertelenmişti. Bu yıl pandemi gölgesi altında da olsa yapılması gerektiği
aşikar olunca, dijital ortamda aynı
şevkle aynı coşkuyla, turizmcilerin bir araya gelmesi amaçlı, sanal ortamda
düzenlenmesine karar verildi. Turizmin tüm paydaşlarının
buluştuğu bu ortamda, sağlık turizmi de, artan bir ilgi ile turizmcilerin
odaklandığı alanlardan biri olmaya ve yükselişini sürdürmeye ITB Berlin Turizm Borsası’nda
da devam etti. Bu yıl
itibariyle ITB Berlin Sağlık Turizmi Standı Türkiye Koordinatörlüğü
Alanya Sağlık Turizmi Derneği tarafından
yönetilmeye başladı. Dolayısıyla biz ALTAV çatısı altındaki, ALTİD, ALSTUD vb
kurumlar ITB 2021’deki Alanya temsilini, yılın teması sağlık olduğu için, sağlık
turizmi standında gerçekleştirmeye karar verdik. 12 Mart cuma günü, Alanya
Sağlık Turizmi Derneği ve aynı zamanda ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi olan Dr.
Erkan Karadağ moderatörlüğünde bir panel gerçekleşti. Konu başlığı Türkiye’de
sağlık turizmi, ortam ise ITB Berlin Turizm Borsası olunca, panel katılımcıları
otel yöneticileri ve seyahat acentaları oldu. Türkiye’deki sağlık otelleri ana
başlık olarak belirlendi. Tüm katılımcılarca Türkiye’nin sağlık turizminde çok
başarılı işler yaptığı ve tatil turizminde kazanılmış tecrübenin, sağlık temalı
tesislerde kullanılabileceği, bu panel sayesinde görüldü. Katılımcılara,
Türkiye’de sağlık hizmeti veren bir otel olmakla ilgili yasal süreç anlatıldı.
Sürecin, son bir yılda çok kolaylaştığı, dönüşümün Covid Pandemisinin başına
denk gelmesi nedeniyle göreceli olarak yavaş ilerlediği, ama aslında bu süreçte
vizyon sahibi ileriye dönük yatırım planlayan bir çok zincir otelin bu
dönüşümle ilgili start verdikleri anlatıldı.
‘SADECE SAĞLIK
OTELİNE DÖNÜŞMEK YETERLİ DEĞİL’
Uluslararası
katılımcılar ise, sadece sağlık oteline dönüşmenin yeterli olmayacağı,
uluslararası düzeyde kabul görmüş akreditasyon kuruluşlarının (EUROPESPA, AACI,
GHA, WELLHOTEL, TUV-RHEINLAND vb) akreditasyonu sayesinde yeterli talep
alınacağı görüşünü paylaştı. Hali hazırda, Almanya’da özellikle sağlıklı yaşam
turistlerinin seyahat seçimlerine yön veren, Mr. Franz j. Biesel, Türkiye’deki
sağlık akreditasyonlu tesisler açığı kapandığı taktirde, ciddi bir talep
yaşanabileceğini, sağlık turistinin, A plus turist kategorisinde seyahat
ettiğinden, kazancında daha yüksek olacağını belirtti. Almanya ve Hırvatistan
başta olmak üzere, çevre ülkelerde faaliyet gösteren CSI Danışmanlık CEO su ve
TravelFit dergisi editörü Anke Andrea Sponer ise, sağlık turizminin yükselen
bir trend olduğunu, yeni sayılarında Türkiye’deki sağlık otellerinin ön plana
çıkarılacağı bir çalışma içerisinde olduklarını bildirdi. ITB Berlin Sağlık
Turizmi Genel Koordinatörü, HTI Health Tourism Industry CEO’su ve HTI news
editörü Leila Kresic-Juric’ de, bütün bu çalışmalar için geç bile kalındığını
ama başlamasının ülkemize sağlık turizmi ve gelecekte sağlıklı yaşam
turistlerini çekebilecek potansiyeli sağlayacağını belirtti. Dr. Erkan
Karadağ’ın bildirdiği üzere, Panelde Türkiye’nin ve Alanya’nın, sağlık turizmi
potansiyeli ortaya konmuş oldu.
’65 BİN 700
KULLANICI ONLİNE PLATFORMU ZİYARET ETTİ’
Beş günlük etkinlik
sırasında, yaklaşık 65.700 kullanıcı online platformu ziyaret etti ve bunların
yaklaşık üçte ikisi (yüzde 64,5) diğer ülkelerden geldi. 120 ülkeden farklı
destinasyonlar, otel zincirleri ve teknoloji şirketlerini temsil eden 3.513
katılımcı, ürünlerini ve hizmetlerini sunmak için yeni formatı kullandı.
Medyanın da yoğun ilgisi vardı. 54 ülkeden 1.000'in üzerinde medya temsilcisi ve seyahat bloggerı etkinliği canlı
olarak haber yaptı. Katılımcıların yüzde 80'i, bireysel ve grup
görüşmeleri yoluyla iş toplantıları, sohbetler ve iş ortakları aramak gibi ağ
özelliklerini kullandı. ITB süresince, toplam 265 saatlik etkinlik programı
52.600 katılımcı kaydetti: Kongrede 400'den fazla tartışma turunda
konferanslar, röportajlar düzenleyen, katılımcı sunumları ve basın
toplantılarına katılan ve görüşlerini bildiren 700 konuşmacı; turizm
endüstrisinin pandeminin etkilerinin üstesinden nasıl gelebileceğini ve
başarılı bir iyileşme başlatabileceğini tartıştı.